У Києві відбулася 31-а Міжнародна агропромислова виставка «АГРО-2019»

107
AGRO-2019

З 4 по 7 червня 2019 року в м. Києві на території Національного Комплексу «Експоцентр України» ( проспект Академіка Глушкова, 1) проходила 31-а Міжнародна агропромислова виставка «АГРО-2019».

«АГРО-2019» – ключова та наймасштабніша агропромислова виставка в Україні та Східній Європі, продуктивний майданчик для підвищення ефективності виробництва, впровадження новітніх технологій та розвитку усіх сфер АПК України. Цьогорічна виставка об’єднала понад 1200 учасників з 15 країн світу на площі 3,5 га, гостями виставки стали близько 71 тис. відвідувачів – агрономів, спеціалістів із закупівель, власників та топ-менеджерів агрокомпаній, фермерів та усі зацікавлених. Вперше на «Агро-2019» були тематично об’єднані павільйони виробників зі США, Канади та Китаю.

Організатором заходу традиційно виступив ТОВ «ТД «Промфінінвест», генеральним спонсором  була компанія «ТОТАЛ Україна» – всесвітньо відомий виробник мастильних матеріалів, що входить в четвірку найбільших нафтогазових компаній світу, офіційним спонсором стала єдина у світі велика науково-дослідницька компанія, що займається виключно сільським господарством і надає виробникам найбільш збалансований портфель продуктів: високоякісне насіння, інноваційні засоби захисту рослин, сервіси та цифрові рішення – Corteva Agriscience™. Телевізійним партнером був «Перший діловий канал», поліграфічним партнером – компанія PRIME PRINT, головним інтернет-партнером – портал Agronews.ua, учасників та гостей заходу приймав готель Favor Park.

Офіційне відкриття виставки відбулося 4 червня о 12.00 за участю першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі Степана Кубіва та в.о. Міністра аграрної політики та продовольства України Ольги Трофімцевої.

Степан Кубів відзначив вагомий внесок АПК у розвиток економіки України та запевнив у подальшій підтримці сільгоспвиробників з боку держави. «З 2017 року уряд за ініціативи Мінекономрозвитку дав старт унікальній програмі державної підтримки для виробників сільгосптехніки. У програмі розвитку бере участь 163 вітчизняних  підприємств сільгоспмашинобудування, а номенклатура найменувань охоплює 11,4 тис. одиниць сільгосптехніки. Ця програма дозволяє отримати часткову компенсацію вартості своєї продукції, відтак зробити її кінцеву вартість більш привабливою саме для українських фермерів», – наголосив Кубів.

Ольга Трофімцева додала, що Міністерство прагне створити для аграріїв комфортні умови, щоб вони працювали не лише на внутрішній ринок, а й виходили із своєю продукцією на закордонні ринки. Вона розказала, що сьогодні в агросекторі задіяні більше 50 тис. операторів, серед яких понад 40 тис. фермерів, при цьому 80% – це малі та середні фермери. Зараз МінАПК активно працює над створенням рівноправних умов роботи як для малих ферм, так і для великих холдингів. «Важливо, щоб навіть маленький фермер з 100-200 га, відчував себе повноцінним гравцем на світових ринках. Фермер в Україні повинен мати можливість об’єднуватися в кооперативи, створювати або бути членом регіональних кластерів, перероблювати свою продукцію та експортувати її за кордон», – підкреслила  Трофімцева.

Виставка «АГРО-2019» – дзеркало розвитку галузі в Україні, експозиційні майданчики висвітили  всі численні галузі сільського господарства, і демонструють вектор розвитку вітчизняного АПК. 12 спеціалізованих виставок об’єднала цьогорічна «АГРО».

На ExpoAgroTech демонструвались новинки сільськогосподарської техніки, як зарубіжного, так і вітчизняного виробництва, обладнання і запасні частини.  Відбулися презентації новинок від світових брендів, таких як John Deere, Massey Ferguson, Väderstad тощо. Так, нова зернова сівалка  Väderstad Spirit з інноваційною системою внесення добрив була презентована на стенді фірми «Юпітер 9 Агросервіс». Ще одна прем’єра – комбайн John Deere S780, це єдиний в Україні  агрегат з системою налаштування 2-го покоління, що дозволяє в режимі реального часу фіксувати стан зерна, регулювати функції обмолоту, сепарації, швидкості комбайна та швидкості подачі скошеної маси.

На виставці вперше в Європі був продемонстрований самохідний обприскувач Massey Ferguson 9330, колеса котрого можуть повторювати складний рельєф поля, незалежно один від одного. Були показані інші новинки від бренду Massey Ferguson – трактори 2630 і 2635А потужністю відповідно 65 і 75 к. с.

Широкий асортимент сільгосптехніки Kuhn було представлено на стендах компаній «Мінетех» і «Техноторг», серед яких  сівалка точного висіву Maxima 3 RT e, з електричним приводом за рахунок чого робоча швидкість збільшилась до 15 км/год без втрати точності висіву.

Не відставали і вітчизняні виробники техніки. Серійне виробництво модельного ряду тракторів «Кий» з початку року почалося на потужностях заводу «Ніжинсільмаш». Їх можна було побачити на експозиції компанії «Укравтозапчастина». Новинка від відомого українського заводу «Ельворті» (колишня «Червона Зірка») – це дискова борона Pallada 4000, що вже пройшла польові випробування.

Сучасні аграрії приділяють багато уваги відновлювальним джерелам енергії. На виставці Біопаливо можна було ознайомитися з обладнанням з виробництва пелет, сучасними енергеефективними котлами та енергозберігаючими технологіями.

Виставка Hi-Tech Агро була присвячена автоматизації в управлінні сільськогосподарським підприємством, практичному застосуванні GPS і GIS-технології.

Світовий тренд, що все більше поширюється і в Україні – екологічний стиль життя, піклування про довкілля, здорове харчування. Тому виставка Organic, в рамках «АГРО-2019», присвячена органічним продуктам, засобам і технологіям зростає щороку та збирає все більше відвідувачів.

У секторі Animal’EX були представлені понад 60 господарств, що розводять велику рогату худобу, свиней, овець, баранів, кіз, птахів, кролів, коней та ін. Було широко представлено сучасне обладнання  для тваринництва та відгодівлі тварин від найвідоміших світових та українських компаній: (DeLaval, «Брацлав», «Сімекс Альянс Україна», «Укрзооветпромпостач», «Ветсинтез», Ag-Bag, «Агротехніка» та ін.).  Усі охочі могли прямо на місці замовити необхідне устаткування та облаштувати власну ферму «під ключ».

З метою популяризації розведення племінних кіз 5 червня під час виставки «АГРО-2019» вперше в Україні організовано оцінювально-кваліфікаційний Ринг племінних кіз різних порід. Ще одна цікава подія – Аукціон племінних тварин, на якому було представлено 32 тварини (кози та цапи, вівці та барани) з документами, підтверджуючими племінну цінність. Вартість лоту стартувала від 6 тис. грн.  Переможцем племінного аукціону став баран породи Оксфорд Доун. Трирічну тварину, масою 122 кг, з яких 4,5 кг – вовна, продали за 30 тис. грн.

Галузевим партнером Animal’EX став бізнес клуб Combiboard – це об’єднання розробників та виробників технологічних рішень у тваринництві, для покращення комфорту та гігієни утримання всіх видів тварин.

AGRO BUILD-EXPO 2019 – яка об’єднує у комерційні напрямки будівництва в одне ціле з агропромисловим комплексом, – від розробки проекту аграрного підприємства до його кінцевої реалізації. Особливість AGRO BUILD-EXPO – можливість діалогу між представниками будівельного і аграрного ринку, обміну контактами в форматі B2B.

Спеціально для невеликих фермерських господарств та власників присадибних ділянок було проведено «День Фермера», у рамках якого відбулися майстер-класи з електротехнічного устаткування, монтажу огорож, різьблення по дереву. Лінійка малої сільгосптехніки була доступна не лише для огляду, а й для тест-драйву усіма охочими.

На експозиції EcoHouse можна було оглянути теплиці, парники, огорожі для грядок, альтанки, навіси і намети, будинки, лазні, хозблоки, дачні туалети, садові компостери, мобільні лазні; фільтри, насоси та інше обладнання для водопроводу, різні технології і системи поливу, шланги, з’єднувачі; системи опалення котеджів і заміських будинків, котли опалення – усе, що потрібно для комфортного заміського житла.

Крім того, в рамках «АГРО-2019» відбулася виставка конярства та кінного спорту Еквісвіт. А також –  FishExpo, де були представлені рибні господарства, показові басейни зі зразками промислових видів риб і засоби для рибальства, експозиція катерів та човнів. Блок Рослинництво і агрохімія обєднав виробників агрохімії, екологічних продуктів і технологій для присадибних господарств, садівництва, городництва. На виставці Агро – транспорт і логістика були представлені засоби забезпечення транспортування та зберігання готової продукції.

Потужна ділова програма «АГРО-2019» включала численні форуми, конференції та круглі столи. Участь у заходах взяли представники Мінагрополітики, Українського клубу аграрного бізнесу, НААН України, Державного космічного агентства України, аграрних компаній та підприємств, галузевих Асоціації та об’єднань.

Основою бізнес-програми виставки стала конференція «Агро 4.0», що є складовою частиною «Українського експортного тижня-2019». Захід проходив у форматі дискусійних панелей, семінарів та тренінгів, фокус яких був на економічній, соціальній, екологічній та інноваційній складових. Багато уваги було присвячено формам державної підтримки малих та середніх сільгоспвиробників, садівників та ягідників. На форумі виступали в.о. Міністра аграрної політики і продовольства Ольга Трофімцева, в.о. голови парламентського комітету з аграрної політики та земельних питань Олександр Бауменко, лідери громадських організацій АПК. Учасники форуму наголосили на необхідності демонополізації ринку міндобрив і забезпечення можливості надходження в Україну імпортних міндобрив за світовими цінами.

Однією із загальносвітових тенденцій і практик, що допоможе розв’язати проблему збереження ґрунтів, ощадливого використання добрив, ЗЗР, насіння та інших ресурсів, є застосування точного землеробства. Про це зазначив заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Володимир Топчій під час панельної дискусії «Розвиток систем точного землеробства – наше майбутнє».

Про енергетичний потенціал біомаси йшлося на воршопі «На шляху до біоекономіки замкнутого циклу у садівництві та виноробстві: роль обрізок і видалення деревини як ресурсу біомаси. Результати проекту ЄС Horizon 2020 up_running «Стале використання деревної біомаси від обрізки та викорчовування багаторічних сільськогосподарських насаджень». Україна займає друге місце у світі за площами, на яких спалюються пожнивні рештки. Це негативно впливає на стан ґрунтів та повітря. Між тим агробіомаса – солома, кукурудзиння, побічна продукція виробництва соняшника – може стати джерелом альтернативної енергії, частково замінюючи природний газ.

10 червня 2019 року вводиться новий стандарт на зерно пшениці ДСТУ 3768:2019 «Пшениця. Технічні умови». Цьому актуальному питанню був присвячений круглий стіл «Оновлені вимоги до зерна пшениці». Новий документ передбачає чотири класи, дещо спрощену систему та нові показники. «Ми намагалися збалансувати і знайти компроміс між необхідністю розподілу зерна на класи при зберіганні пшениці всередині країни і необхідністю формування експортних партій»,  – розказала заступник міністра аграрної політики та продовольства України Олена Ковальова.

Саме на «АГРО-2019» була презентована дорожня карта розвитку ягідництва України. Це план дій на наступні п’ять років, який дозволить галузі розвиватися більш динамічно, а вітчизняним ягідникам виходити на закордонні ринки. Голова Асоціації  «Ягідництво України» Ірина Кухтіна, відзначила, що обсяг ринку ягід в Україні – 140 тис т. «Ми йдемо вірним напрямком, нарощуємо продуктивність.  Останні три роки українські виробники ягід заявили про себе на мапі світу. Але свою нішу ми ще не зайняли. Польща, Іспанія та Марокко – основні наші конкуренти», – пояснила Кухтіна.

Україна займає 20-те місце у світі та 11-те у Європі по площі земель, зайнятих під органічне виробництво. Темпи зростання у 5-6 разів перевищують світові та європейські. Перспективи розвитку органічного сектору обговорювалися на комунікаційній платформі «АПК 4:0 Органічні експортні орієнтири». Українським органічним виробникам варто зосереджуватися на внутрішньому ринку, розвивати інновації, переробку в країні, працювати зі споживачем, нарощувати асортимент готової до вживання органічної продукції, аби іноземний споживач, імпортер або переробник бачив, що окрім стратегії з розвитку експорту органічної продукції, Україна є самодостатньою і розвиває власний ринок. Адже розвиток внутрішнього ринку для іноземних покупців важливий показник, – зазначила Марія Махновець, експерт органічного ринку, голова ГО «Український органічний кластер». Важливим моментом для розвитку внутрішнього ринку є прийняття в липні 2018 нового закону 2496-VIII для регулювання органічного ринку в Україні.

«Більше, ніж агровиставка» – такий хештег цьогорічної «АГРО-19», адже крім експозиційної та ділової програм, протягом чотирьох днів на столичному «Експоцентрі» було безліч цікавих заходів. На AgroAutoShow  можна було протестувати легкові та комерційні авто. Не залишився без уваги  AgroFoodFest, де розташувалися з експозиціями ресторани і крафтові виробники продуктів харчування. Родзинкою цього гастрофесту стали змаганнях на відкритому вогні – «Мангальний БАТЛ», де визначили найкращий заклад, що готує страви на мангалі. А скуштувати та придбати ексклюзивну продукцію (вишукані сири, продукти бджільництва, різноманітні напої, м’ясні та ковбасні вироби, запашну олію) від українських виробників або ж купити сувеніри ручної роботи від народних майстрів можна було на традиційному ярмарку.

Вкотре «АГРО-2019»  продемонструвала високий стандарт організації масштабних аграрних подій і стала професійним майданчиком, що об’єднав аграріїв з усіх куточків України і світу. Тож чекаємо на зустріч наступного року!