Скандинавська Valtra повернулась в Україну

94
Valtra

Всесвітньо відомий фінський бренд колісних тракторів Valtra повернувся на вітчизняний ринок. Так, саме повернувся, адже в 2007–2009 рр. «АСТРА» вже поставляла трактори Valtra. За такий короткий проміжок часу було продано понад 20 одиниць, які досі успішно працюють на полях.

Сьогодні ми хочемо розповісти, що ж становить собою всесвітньо відомий бренд Valtra і які основні моделі тракторів будуть поставлятися в Україну.

Компанія Valtra була заснована ще в ХІХ столітті, а трактори виробляє з 1951 року. В наші дні трактори Valtra є квінтесенцією двох традицій: фінської компанії Valmet і шведської Volvo BM, яка була дочірньою компанією Eskilstuna Mekaniska Werkstad, заснованої Теофроном Мунктеллем у 1832 році. З моменту заснування компанія Valmet постійно розвивалася і зазнала безлічі змін, які торкнулися не тільки назви (від Valmet і ValtraValmet до Valtra), а й продукції та послуг.

Сьогодні Valtra – лідер у виробництві та постачанні техніки й наданні відповідних послуг. Техніка Valtra продається в більш ніж 75 країнах світу, а новітні розробки отримують найвищі нагороди на міжнародних виставках.

Нині на заводі в м. Суолахті, Фінляндія, компанія виробляє трактори 3 серій: серії А – потужністю від 75 до 130 к. с., серії N – від 105 до 165 к. с. і серії T – від 155 до 250 к. с.

Колісні трактори серії T почали першими поставлятися в Україну з весни 2018 року. Слідом за серією T плануються поставки тракторів серії A.

Трактори четвертого покоління Valtra серії T – це абсолютно нові машини, створені з чистого аркуша. Двигуни нових моделей розвивають потужність від 155 до 250 к. с. і крутний момент до 1000 Нм, завдяки чому машини можуть виконувати найскладніші завдання.

Трактори нової серії Т поставляються на ринок України в модифікації Active. Опційно покупець може замовити індивідуальну комплектацію із трьох ще доступних модифікацій – Direct, Versu, HiTech. Комплектація Active представляє собою нову модель, яка поєднує трансмісію Powershift і керовану механічно, чутливу до навантаження гідравлічну систему.

Нові моделі Versu, Active і HiTech пропонують новий погляд на можливості управління тракторами з Powershift. Педаль зчеплення необхідна тільки при запуску двигуна. Педалями гальма також можна управляти зчепленням: завжди задіяна автоматична функція управління зчепленням AutoTraction. Автоматично керована трансмісія Powershift працює за новою схемою: педаль газу управляє не частотою обертання двигуна, а швидкістю руху трактора, як при русі з безступінчастою трансмісією Direct. Така автоматична система управління дуже зручна при використанні навісного обладнання, що має привід від ВОМ, оскільки, наприклад, водій може перемикати передачі й регулювати швидкість, натискаючи лише на педаль акселератора. При цьому руки водія вільні, й він може управляти комбінацією навісного обладнання трактора.

Система Powershift також має унікальні особливості, наприклад, зручні функції утримання трактора на підйомі (hill-hold) і наявність гідравлічного асистента, який спрощує роботу із фронтальним навантажувачем. Powershift фірми Valtra є п’ятиступеневою трансмісію, що дає змогу використовувати до 20 передач у чотирьох діапазонах і 10 додаткових понижуючих передач ходозменшувача, який також включений до стандартної комплектації.

Valtra_5РАЦІОНАЛЬНА КОНСТРУКЦІЯ ДВИГУНА 

Всі моделі серії Т оснащені надійними двигунами AGCO Power. Дві найменш потужні моделі оснащуються двигуном об’ємом 6,6 л. На великих тракторах застосовуються двигуни 7,4 л. Турбіна, що використовується на двигунах останніх моделей, оснащена електронним перепускним клапаном, тому двигун швидко реагує на натиснення педалі газу й розвиває чудовий крутний момент навіть на низьких оборотах. Крім того, функція Sigma Power, що поставляється як стандартне або додаткове обладнання для всіх моделей, збільшує потужність двигуна на 15 к. с. при значному навантаженні на ВВП. У свою чергу, функція збільшення потужності при транспортуванні підвищує потужність машини ще на 15 к. с. у діапазонах передач C і D.

ПРОСТОРА КАБІНА З ЧУДОВИМ ОГЛЯДОМ

Найбільш помітною особливістю тракторів серії Т четвертого покоління є їх абсолютно нова кабіна – елегантна, простора і шумоізольована. Стійки кабіни, вигнуті назовні, максимально збільшують внутрішній простір, що використовується водієм, зберігаючи компактні габарити машини. На рівні крісла водія ця кабіна тепер на 20 сантиметрів ширша порівняно з кабінами машин попереднього покоління.

Електричний обігрів переднього і заднього скла, склоочисник переднього скла з охопленням 270°, встановлені паркувальні камери, світлодіодні ліхтарі робочого освітлення та задні ліхтарі й, нарешті, шість квадратних метрів засклення забезпечують неперевершений огляд. Додаткове засклення в передній частині даху спрощує роботу із фронтальним навантажувачем. Для підвищення комфорту оператора трактори опційно можуть оснащуватися аудіосистемою з сабвуфером, сумкою-холодильником і системою реверсивного приводу TwinTrac із можливістю зміщення вбік, а також встановленим передпусковим підігрівачем двигуна, що працює на дизельному паливі у запускається з телефону. Деякі з цих функцій стандартні, інші можна замовити, вибравши з довгого списку опцій, що пропонуються компанією Valtra.

ValtraVALTRA SMART TOUCH – НОВІТНЯ ТЕХНОЛОГІЯ ВІД AGCO

Окремо слід сказати пор центр управління трактором Valtra Smart Touch, доступний для тракторів Versu і Direct. Підлокітник Smart Touch оснащений новим інтерфейсом, який дає змогу оператору за допомогою кількох рухів отримати доступ до всіх функцій машини і контролювати всі параметри трактора. Новітнє високотехнологічне обладнання Valtra забезпечує зручний доступ до управління технологіями AGCO Fuse.

Valtra Smart Touch може використовуватись як термінал системи Auto-Guide. Покупцям надається можливість замовити систему з рівнем точності до 2 см. Базову специфікацію системи, що забезпечує належну точність, можна легко оновити до більш високого рівня за допомогою кодів розблокування від підрозділу AGCO та без внесення змін до апаратної частини.

Система Smart Touch також може використовуватись як термінал знаряддя, що підтримує стандарт ISOBUS. Цей стандарт дає змогу контролювати функціонування сучасного робочого обладнання, а також функціонал точного землеробства, наприклад, автоматичний контроль секціями (SC) і контроль норми внесення (VRC). Інтеграція функціоналу ISOBUS в новий інтерфейс Smart Touch підкреслює прихильність корпорації AGCO до відкритих стандартів, що застосовуються в промисловості.

Повна інтеграція дає змогу завантажувати в систему відомості про поле та показники робочих операцій, включаючи дані для робочого обладнання стандарту ISOBUS на основі точного місця розташування. TaskDoc і TaskDoc Pro – опційні функції інтерфейсу Smart Touch, що виключають використання додаткових терміналів, завдяки чому можна спростити роботу і скоротити витрати. Робота з функціоналом TaskDoc проводиться з використанням бездротових технологій зв’язку Bluetooth або GSM, які забезпечують передачу даних між технікою і Програмою управління рослинництвом (ПУР). Завдяки цьому фермери можуть планувати свою роботу в режимі офлайн, після чого відправляти завдання в термінал Smart Touch. Під час польових робіт відбувається автоматичне оновлення документації.

Valtra пропонує найзручнішу на ринку опцію автоматичного контролю секцій (Section Control). В її основі лежить позиціонування через глобальну супутникову навігаційну систему. Опція автоматичного контролю секцій зменшує перекриття та пропуски при внесенні матеріалу. Вона працює з усім сумісним робочим обладнанням стандарту ISOBUS. Просте підключення суттєво підвищує зручність використання.

Опція контролю норми внесення (Variable Rate Control) спирається на управління завданнями: карти приписів завантажуються на трактор, і система стежить за тим, щоб кожна ділянка отримала задану кількість матеріалу, наприклад добрив.

На виставці SIMA-2017 вперше нагороди була удостоєна не машина в цілому, а її складовий елемент (вузол) – Valtra Smart Touch, що отримав високу оцінку завдяки сучасному дизайну та практичності.

ГНУЧКІСТЬ І УНІВЕРСАЛЬНІСТЬ

Радіус розвороту трактора надзвичайно малий – він становить всього 5,25 м навіть при використанні фронтального навантажувача, пневматичного переднього моста і переднього навісного пристрою. Маса трактора становить 7,3 т, а розрахункова повна маса може досягати 13,5 т. Дорожній просвіт машини – цілих 60 см, а колісна база 2995 мм забезпечує стійкість трактора на дорозі. Модернізоване навісне обладнання, що встановлюється в задній частині трактора, може піднімати вантажі масою до 9,5 т, а вбудований передній навісний пристрій – до 5,1 т. Для ВВП тепер опційно можна вибрати три швидкості обертання одночасно. Варіанти швидкості обертання ВВП – 1000, 1000E, 540, 540E і синхронний режим.

ЗРУЧНІСТЬ ЕКСПЛУАТАЦІЇ 

При проектуванні тракторів нової серії Т особливу увагу було приділено зручності їх експлуатації та технічного обслуговування. Щоденна перевірка рівня оливи не займе багато часу завдяки наявності оглядових вікон. Доступ до радіаторів і фільтрів також зручний і не потребує використання інструментів. Трактори нової серії Т успішно пройшли випробування протягом десятків тисяч годин у різних умовах як в полі, так і в лабораторіях.

Зрозуміло, нова серія Т також може оснащуватися як автоматичною системою рульового управління AutoGuide (система доступна для версій Versu і Direct), так і телеметричною системою Valtra Connect. Система AutoGuide використовує супутникові та коригувальні сигнали для керування трактором з точністю до одного сантиметра.

Окремо слід сказати про систему дистанційного контролю Valtra Connect, що дає змогу власнику контролювати використання трактора, прогнозувати необхідність технічного обслуговування і узагальнювати дані про експлуатацію машини, які можуть бути використані підрядниками, наприклад, для виписки рахунків.

І, звісно, як і раніше, Valtra випускає трактори серії Т, що відповідають індивідуальним вимогами клієнта. Список додаткового устаткування машин величезний. При цьому покупці не платять за непотрібні системи та функції – тільки за дійсно необхідні. В системі індивідуальних замовлень Valtra кожен трактор на заводі-виробнику оснащується обладнанням, необхідним для роботи в полі, в лісі або для виконання завдань муніципального господарства.

Трактори моделей T 154, T194 і T 234 доступні на ринку України із двигунами стандарту Tier 3A. Решта моделей серії T також доступні для замовлення, але з двигуном стандарту Tier 4 Final.

Технічні характеристики 

Модель

T154 T194

T234

Двигун

Максимальна потужність, кВт/к. с. (ISO 14396)

121/165

143/195

184/235

Максимальна потужність з Boost, кВт/к. с. (ISO 14396)

143/180

154/210

184/250

Кількість циліндрів / охолодження

6 / водяне

Макс. крутний момент, Нм, при 1500 об/хв

680

870

930

Ємність паливного бака, л

380

Трансмісія і ВВП

Тип коробки передач

PowerShift

Кількість передач переднього / заднього ходу

30/30

Швидкісний діапазон (передній хід / задній хід), км/год

0,6–40

Швидкість обертання заднього ВВП, об/хв

540 / 540E / 1000

Гідравлічна система

Тип

HiTech

Active, Versu

Продуктивність гідронасоса, л/хв

73 (90)

115 (160 або 200)

К-ть гідровиходів, шт.

2–6

Навіска

Тип

HiTech

Active, Versu

Вантажопідйомність, кг

7800

9500

Габарити

Габаритні розміри, мм

5360/2550/3130

Вага без противаг, кг

7300

 

Найближчим часом також очікується вихід на український ринок тракторів Valtra серії A, які складуть достойну конкуренцію на ринку тракторів потужністю 75-130 к.с.

Олександр Гораль, оглядач