Контроль колій проходження техніки – ключ до зниження ущільнення ґрунту

120
Axial-Flow 250

Оскільки найперше проходження техніки по полю створює найбільше ущільнення профілю поверхні ґрунту під коліями від коліс/гусениць, то будь-які способи, що дозволять аграріям мінімізувати проходження поза межами цих колій під час наступних операцій, можуть значно знизити подальше ушкодження ґрунту. Крім того, така мінімізація не повинна бути занадто витратною.

Таку ідею висловив фахівець з технологій точного землеробства, Айан Бічер-Джоунс, який на прес-конференції Case IH в Дрездені, Німеччина, в 2018 році озвучив деякі з можливих заходів, до яких фермери можуть вдатися задля мінімізації ризику пошкодження структури ґрунту, а також задля оцінки та виправлення вже існуючих проблем. Таку ідею висловив фахівець з технологій точного землеробства, Айан Бічер-Джоунс, який на прес-конференції Case IH в Дрездені, Німеччина, в 2018 році озвучив деякі з можливих заходів, до яких фермери можуть вдатися задля мінімізації ризику пошкодження структури ґрунту, а також задля оцінки та виправлення вже існуючих проблем. Невеликі вдосконалення до систем управління можуть мати масштабні наслідки – саме в цьому полягає думка пана Бічер-Джоунса, який очолює всесвітню консалтингову компанію з питань точного землеробства, яка надає власникам, дилерам та виробникам сільськогосподарського обладнання рекомендації стосовно максимально плідного застосування технологій точного землеробства.

– Тип ґрунту зазвичай не має особливого значення – кожен з них пошкоджується по-своєму, а дослідження демонструють відчутні фінансові переваги в плані зниження вартості вирощування рослин та підвищення врожайності завдяки зменшенню кількості колій та створюваного ними ущільнення, яке досягається головним чином завдяки підтриманню та збереженню структури.

ПРОФІЛАКТИКА КРАЩА ЗА ЛІКУВАННЯ 

– Запобігання ущільненню ґрунту ефективніше та дешевше, ніж усунення його наслідків, – каже пан Бічер-Джоунс. – Що стосується виправлення проблем та підтримки структури, то тут можуть допомогти як природні, так і механічні засоби. Прикладами використання природних засобів є підвищення популяції дощових черв’яків та висів покривних культур. До механічних засобів слід віднести системи автоматичного водіння, керовані за допомогою сигналу RTK. Такі системи забезпечують точність до 2,5 см, яка гарантує зниження рівня ущільнення ґрунту на ділянках регулярного проходження техніки. При цьому важливою рисою таких систем є те, що вони не вимагають значних додаткових інвестицій.

Він додав, що фермери, які зараз працюють із системами автоматичного водіння на базі RTK або розглядають таку можливість, вже мають під рукою більшу частину технологічних рішень, які необхідні для мінімізації повторюваних колій, і не потребують додаткових інвестицій в обладнання потрібної ширини.

Case IH– Повномасштабні системи постійних технологічних колій (Сontrolled Traffic Farming – CTF), які використовують повністю ідентичні контрольовані маршрути проходження техніки без жодних змін рік за роком, можуть бути недоступними у деяких місцях, тому для даного підходу «керований» рух по коліях, напевне, буде кращим терміном, ніж «контрольований». Зверніть увагу й на те, що такі фактори як тип ґрунту та нахил поля можуть суттєво впливати на ущільнення та необхідність його усунення. Своєчасне використання відповідного та належним чином налаштованого обладнання в правильних умовах допоможе знизити ущільнення ґрунту до мінімуму при роботі з будь-якими системами обробки та культивації землі.

НЕ БІЙТЕСЬ БУТИ ГНУЧКИМИ 

– Аграріям портібно шукати найкращий спосіб виконання польових робіт з мінімальним утворенням колій – особливо при збиранні та перевезенні врожаю. Але в інші періоди року їм не слід боятися бути гнучкими в питанні зниження колійності у такий практичний спосіб, який найкраще відповідає їхній системі. Якщо в певні роки – наприклад, у вологий сезон або при використанні в сівозміні культур, які не збираються за допомогою комбайнів – не вдається точно слідувати по відбитках попередніх проходжень техніки, то це зовсім не кінець світу. Скорочення площі колій до мінімуму впродовж тривалого проміжку часу все одно забезпечить значні вигоди.

Те саме стосується і ситуацій, коли доводиться працювати на поверхні під кутом, орати поле для закладення насіння трав або реструктурувати ґрунт, – каже пан Бічер-Джоунс. Такі процеси можуть бути кроком назад для системи постійних технологічних колій, але якщо вони необхідні для поліпшення агрономічних характеристик землі, то фермерам не слід їх боятися.

– Важливо те, що незалежно від типу операцій утворення колій в процесі їх виконання має бути мінімальним. Окрім слідування одними й тими самими коліями це також означає і врахування впливу на стан ґрунту в цих коліях. Чи здатні тракторні шини з більш вузьким та видовженим протектором розподіляти вагу краще, а якщо такі шини вже встановлені, чи мають вони найбільш підходящий тиск повітря для виконання конкретного завдання? Чи має трактор належну вагу для мінімізації проковзування коліс? А може, гусениці краще впораються з даним типом ґрунту та польовими умовами? І чи можливо змінити ширину гусениць на тракторах ферми, щоб різниця між ними була якомога меншою? Навіть найменші здобутки в цьому напрямку зрештою дадуть позитивні результати.

Нарешті, процес збирання врожаю має значний вплив на стан землі впродовж наступного року, – зазначає він. Вивчення карт збирання врожаю може виявити будь-який взаємозв’язок між зонами низької врожайності та зонами ущільнення ґрунту, але самі методи та способи збирання врожаю можуть мати великий вплив на пошкодження ґрунту, призначеного для вирощування наступних культур.

Повноцінна система технологічних колій CTF не потрібна для того, щоб забезпечити правильне розташування тракторів під час їх завантаження. В таких ситуаціях можуть допомогти розвантажувальні шнеки, кінцеві насадки яких здатні вивантажувати врожай на більшій відстані. А встановлення передніх гусеничних рушіїв може допомогти утримувати вагу самого комбайна в межах менших та вужчих смуг. Нарешті, якщо комбайн не планується замінювати в найближчому майбутньому, але його робоча ширина не відповідає плану скорочення площі колій, то заміна жатки може розглядатися як відносно дешевий спосіб швидко досягти потрібних результатів.

Сontrolled Traffic FarmingРІШЕННЯ CTF ВІД CASE IH

Ганс-Вернер Едер, менеджер з маркетингу продукції Case IH регіоні EMEA, вважає, що при розгляді інвестицій в системи точного землеробства фермерам слід приділити пильну увагу стабільності та надійності покриття, яке забезпечують провайдери зв’язку, а також врахувати здатність пропонованих систем до роботи у випадку втрати сигналу.

– Ми продовжуємо нарощувати площу покриття загальноєвропейської мережі RTK+ від Case IH, аби наші клієнти, що користуються системами автоматичного водіння, мали змогу працювати без найменших перерв, а допомагати їм в цьому покликана наша технологія x-Fill, яка компенсує розриви у малоймовірному випадку втрати сигналу, – пояснив він.

– Мережа RTK+ наразі складається з 979 базових станцій та надає стабільне покриття, необхідне клієнтам у будь-якому місці розташування, щоб сповна скористатися головною перевагою RTK – повторюваною точністю проходження на рівні 2,5 см, яка дозволяє звести до мінімуму площу колій від техніки та ущільнення ґрунту в цих коліях. По мірі того як площа фермерських господарств збільшується та може перетинати кордони держав (зокрема, в материковій Європі), дуже мало хто здатен забезпечити покриття, яке охоплювало б всю європейську територію.

Здатність тракторів Case IH сприяти мінімізації ушкодження ґрунту буде розширена вже з наступного сезону шляхом вдосконалення рішення AccuTurn Pro, яке забезпечуватиме переваги повторюваної точності RTK у 2,5 см при роботі на поворотних смугах / кінцях гону.

– Це нове вдосконалення, доступне на всіх тракторах Case IH з системою автоматичного водіння AccuGuide, що використовує сигнал RTK, дозволяє поєднати переваги системи автоматичного управління трактором/навісним обладнанням на кінцях гону – HMC II – із перевагами технології автоматичного водіння на базі RTK, яка спрямовує техніку при заході на наступний прогін, таким чином знижуючи ущільнення ґрунту та забезпечуючи утримання техніки в існуючих коліях.

Пан Едер також закликав фермерів при заміні комбайнів та основних тракторів враховувати, чи оснащуються вони системами управління, які найкраще підходять для наявних у господарстві ґрунтів та умов роботи.

Переваги розподілу ваги комбайна за відбитками, більше видовженими в поздовжньому напрямку, аніж у поперечному, в питанні мінімізації площі колій були доведені успіхом гусеничних комбайнів Axial-Flow, в той час як ширина жаток та довжина розвантажувальних шнеків на всіх моделях були спроектовані таким чином, щоб дозволити техніці в будь-яких ситуаціях залишатися в напрацьованих коліях. Вже понад два десятиліття Quadtrac демонструє переваги шарнірно-зчленованої чотиригусеничної конструкції над двогусеничною конструкцією з диференціальним механізмом повороту. Magnum Rowtrac показав, що техніка може плідно працювати на базі гусеничних рушіїв і у разі часткового оснащення ними, і при цьому немає жодної потреби вдаватися до диференційного управління. Всі ці моделі оснащуються простими у використанні системами AccuGuide від Case IH на базі технології RTK, які забезпечують повторювану точність, що дозволяє мінімізувати площу ущільненого ґрунту та домогтися швидкої окупності інвестицій.

По матеріалам конференції Case IH