«Форвардні програми» від «Сингента» відкривають нові можливості

188
Сингента - уборка урожая

Починаючи з сезону 2018 року, українські сільгоспвиробники матимуть можливість приєднатися до розширених пропозицій продажу майбутнього врожаю за форвардними контрактами в рамках програм «Фінансові рішення» від компанії «Сингента».

Уже понад шість років компанія «Сингента» запроваджує і розвиває програми «Фінансові рішення» — вигідний розрахунок за насіння й ЗЗР компанії в поєднанні з широким спектром інструментів для вирішення різних завдань сільгоспвиробничих підприємств. З огляду на цінові тенденції на світовому і локальному аграрних ринках особливе місце в портфоліо програм займають пропозиції продажу майбутнього врожаю з використанням сучасних форвардних контрактів.

Ще 2014 року компанія «Сингента» першою у своєму сегменті запропонувала унікальну для ринку програму «Форвард Плюс», у рамках якої виробники могли продати майбутній урожай кукурудзи і захиститися від падіння цін на зерно та одночасно зберегти можливості перефіксувати вищу ціну, якщо така встановиться на ринку. У світовій практиці такі контракти — один із найзатребуваніших інструментів для управління ціновими ризиками.

На той час така пропозиція в Україні була новинкою, проте сьогодні бурхливий розвиток ринку показав необхідність розширювати можливості роботи для кращого пристосування до індивідуальних потреб і особливостей кожного конкретного господарства. Відтак компанія «Сингента» розвивала й доповнювала свої пропозиції, враховуючи досвід реалізації попередніх програм та побажання своїх партнерів-виробників. За останні чотири сезони було продано більше ніж 300 тис. тонн сільгосппродукції за форвардними контрактами в рамках фінансових програм «Сингента». Слід зауважити, що всі зобов’язання як з боку виробників-учасників, так і з боку компанії «Сингента»,  виконувалися на 100%, зокрема й за несприятливих економічних умов , складних політичних обставин та логістичних викликів на ринку у 2016-2017 роках. Навіть події на сході країни не перешкодили  успішній співпраці за форвардними контрактами з сільгоспвиробниками, що опинилися безпосередньо близько до прифронтових територій у зв’язку з подіями на сході країни. Адже довгострокове партнерство неможливе без підтримки у складні часи.

Для сезону-2018 компанія «Сингента» анонсує розширене портфоліо «Форвардних програм» з доповненням с/г продукції, яка продається в рамках цих програм. Залежно від своїх ринкових очікувань сільгоспвиробники можуть обрати із трьох основних пропозицій.

Підтримка Плюс Якщо ситуація на ринку така, що зростання цін малоймовірне і фіксація ціни на початку сезону — це найоптимальніша стратегія, можна скористатися пропозицією в рамках програми «Підтримка Плюс» Продаж майбутнього врожаю на початку сезону за фіксованою ціною без можливості перегляду з гарантованим додатковим доходом 200–300 грн/т
 Форвард Плюс Якщо ситуація на ринку нестабільна і можливе сильне падіння цін, хоча не можна відкидати і різке зростання цін, учасник може захиститися від цих ризиків завдяки гнучкості програми «Форвард Плюс» Продаж майбутнього врожаю на початку сезону за фіксованою ціною з можливістю зафіксувати необмежено вищий ціновий рівень, якщо ринок зросте
 

МінМакс

Переваги програми «Форвард Плюс» пристосовано до ринкових очікувань учасника в сезони, коли можливості зростання цін обмежено Продаж майбутнього врожаю на початку сезону за фіксованою ціною з можливістю зафіксувати зростання ціни в межах 20 або 40 $/т

 

За словами менеджера з розвитку бізнесу компанії «Сингента» Юрія Рубана, традиційно кожна програма допомагає учасникам вирішити одне з найважливіших завдань — вигідно закрити заборгованість за придбані на початку сезону насіння й засоби захисту рослин незалежно від зміни цінової ситуації на ринку. «Для сільгоспвиробників, які працюють на умовах передоплати, програми передбачають можливість здійснити передоплату за насіння й ЗЗР на наступний сезон» – підкреслює пан Юрій. У рамках «Форвардних програм» у сезоні 2018 для виробників доступні ще такі додаткові можливості:

  • «Форвардні програми» забезпечують ціноутворення при роботі з «Аграрними розписками», що дозволяє отримати вигідне фінансування під заставу майбутнього врожаю із справедливою оцінкою майбутньої вартості зерна.
  • «Форвардні програми» передбачають можливість отримати грошову передоплату за контрактом у розмірі до 50% вартості зерна для фінансування потреб господарства.

Понад 50 млн грн передоплати в рамках форвардних контрактів (зокрема в поєднанні з аграрними розписками) отримали виробники в сезоні 2017 року.

  • VIP пропозиція для лояльних клієнтів дозволяє додатково отримати знижку 2 % на насіння й ЗЗР.

Незалежно від обраної учасником програми та опції роботи, форвардні контракти з компанією «Сингента» мають ряд важливих переваг:

 Експертна підтримка Впевненість у ціні майбутнього врожаю  Доступ до сучасних світових інструментів
• Ринкова аналітика від незалежних експертів

• Всю документацію готують спеціалісти компанії «Сингента»

• Логістичний супровід

• Можливість планувати доходи, платежі і поставки ще на початку сезону

• Фіксована ціна в доларовому еквіваленті

• Різні варіанти ціноутворення відповідно до ваших ринкових очікувань та індивідуальних потреб

• Можливість прив’язки ціни контракту до ф’ючерсних цін на Чиказькій біржі

 

Більшість аналітиків аграрних ринків упевнені, що цінова волатильність — це невід’ємна частина самого ринку, і вона існуватиме, доки ринок функціонує. Тому сільгоспвиробникам з різних регіонів потрібно пристосовуватися до нових умов і захищати маржинальність свого бізнесу. Сучасні фінансові інструменти, зокрема різноманітні форвардні контракти, можуть з цим допомогти та з часом вони ставатимуть дедалі актуальнішими.

Компанія «Сингента» на власному досвіді переконалася: українські виробники теж потребують надійних інструментів для продажу майбутнього врожаю і захисту від цінових ризиків. Тому у «Форвардних програмах» є виробники, які повторно беруть у них участь із сезону в сезон. «Кожен третій учасник сезону-2016 повторно брав участь у «Форвардних програмах» наступного 2017 року, – стверджує Юрій Рубан, менеджер з розвитку бізнесу компанії «Сингента». — Це хороший показник, і ми будемо підтримувати й розвивати свої програми надалі, щоб краще відповідати ринковій ситуації та потребам наших клієнтів-сільгоспвиробників».

За метеріалами “Сингента”