Fendt 1000 Vario в дії. Випробування в польових умовах України

51
Цієї весни вітчизняні аграрії вперше мали змогу побачити в роботі новий високопродуктивний трактор Fendt 1000 Vario. І не просто побачити, а перевірити на міцність на власних полях. Довгоочікувана новинка була представлена на базі підприємства «Агро ЛВ Лімітед», що на Львівщині.

Флагман лінійки – трактор Fendt 1000-ї серії вже встиг, за численними європейськими відгуками, отримати звання найбільш інноваційного трактора. Тепер настав час і для українських аграріїв оцінити його на практиці.

Отож, метою демонстрації Fendt 1000 Vario було ознайомлення з можливостями роботи трактора в українських реаліях з різними знаряддями, так би мовити, «випробування на міцність». Організаторами заходу виступили корпорація AGCO спільно з дистриб’ютором сільгосптехніки компанією «Цепелін Україна».

Олексій Копилов, менеджер з розвитку бізнесу Fendt корпорації AGCO

Менеджер з розвитку бізнесу Fendt корпорації AGCO Олексій Копилов звернув увагу на те, що це перша офіційна демонстрація Fendt 1000 Vario на полях України. «Багато аграріїв уже знайомі з нашим флагманом, який був представлений в Україні на аграрних виставках ще минулого року. Втім, у польових умовах ми демонструємо його вперше. Загалом впродовж 2017 року ми будемо проводити кілька подібних польових демонстрацій у різних регіонах. Для цього ми завезли 4 Fendt 1000 Vario і плануємо, що вони напрацюють до кінця року близько 6000 мотогодин. Господарства, в яких будуть проходити випробування, матимуть змогу агрегатувати Fendt 1000 Vario із наявним у них причіпним обладнанням. Таким чином, за кілька днів демонстрацій аграрії зможуть побачити всі особливості машини безпосередньо на своїх полях. Демонстраційні трактори завезені в максимальних комплектаціях, щоб кожен охочий міг оцінити на практиці переваги допоміжних систем управління», – розповідає Олексій Копилов.

Зазначимо, що Fendt 1000 Vario – це перший у світі трактор загального призначення із стандартною компоновкою та потужністю двигуна понад 500 к. с. Жоден інший виробник не має у своїй лінійці машин із такими характеристиками. Взагалі ця серія тракторів представлена 4-ма моделями з потужністю від 396 до 517 к. с. Для демонстрації була надана топова модель Fendt 1050 Vario з максимальною потужністю 517 к. с.

Fendt 1000 Vario – перший у світі трактор загального призначення із стандартною компоновкою та потужністю двигуна понад 500 к. с.

Звичайно ж, цікаво було побачити на практиці, на що здатен цей велетень. Демонстраційна площа, на якій проводилось випробування, представляла собою поле з важкими ґрунтами та незначним схилом, на якому минулого року вирощували цукровий буряк. Жодної попередньої підготовки ґрунту після збору врожаю не проводили. В цих умовах трактор працював із ґрунтообробним агрегатом Horsch Tiger з робочою шириною захвату 10 м та дисковою бороною Väderstad Carrier з шириною захвату 12 м.

Ігор Ткачук, представник компанії «Цепелін Україна»

«Для демонстрації нам надали найважчі агрегати, які раніше експлуатували з гусеничними тракторами, – ділиться враженнями Ігор Ткачук, представник компанії «Цепелін Україна». – Втім, як ми й сподівались, Fendt 1000 Vario показав себе з найкращої сторони як у плані комфорту та якості роботи, так і щодо економічності. Наприклад, порівняно з іншими тракторами, з якими агрегатувався Horsch Tiger у цьому господарстві, нам вдалося досягти найменшої витрати палива – 10,8 л/га за середньої швидкості роботи 8–9 км/год та глибини обробітку 20 см. При роботі з Väderstad Carrier за середньої швидкості 11–12 км/год витрата палива становила 8,7 л/га. Таких показників немає в жодного іншого трактора аналогічної потужності».

500-сильний трактор розрахований на роботу в якості надпотужного тягача. Машина приваблює своїм неперевершеним дизайном, компактністю і новою кабіною x5S з чудовою і повністю інтегрованою електронікою Fendt Variotronic. Максимальна висота нового трактора – 3,60 м, базова вага (без противаг) – 14 тонн. Завдяки таким параметрам він легший, маневреніший і, отже, більш універсальний, ніж звичайні представники класу потужності 500 к. с. Fendt 1000 Vario має широкий спектр застосування – хоча він призначений для важких польових робіт, може також чудово рухатися по дорозі з максимальною швидкістю до 60 км/год.

Антон Костирко, директор з маркетингу компанії AGCO у Східній Європі

«Для великих господарств, таких як «Агро ЛВ Лімітед», де поля розташовані на значній відстані одне від одного, Fendt 1000 Vario є особливо зручним енергетичним засобом, – пояснює Антон Костирко, директор з маркетингу компанії AGCO у Східній Європі. – Він досить швидко і легко може переключитись із режиму «поле», який супроводжується низьким тиском в шинах, на режим «дорога» для тривалого переїзду на іншу ділянку. Використання інтегрованої системи регулювання тиску в шинах VarioGrip дає змогу значно підвищити тягове зусилля, а також забезпечити мінімальний тиск на ґрунт».

Fendt 1000 Vario оснащений компактним шестициліндровим двигуном MAN з робочим об’ємом 12,4 л. Цей потужний і безшумний двигун вже встиг гарно себе зарекомендувати. Високий крутний момент і низькі оберти двигуна забезпечують відмінну динаміку руху, а система впорскування під високим тиском CommonRail виконує оптимальне розпилення і спалювання палива, що зрештою скорочує його споживання.

Витрата палива трактора Fendt 1000 Vario в агрегатуванні з Carrier становила 8,7 л/га при середній швидкості 11-12 км/год

Також варто відмітити безступінчастий динамічний привід Fendt VarioDrive із великим тяговим зусиллям у діапазоні швидкостей від 0,02 до 60 км/год, спеціально розроблений для реалізації високої потужності двигуна в будь-якій ситуації, незалежно від умов роботи. Стандартні системи повного приводу зазвичай мають фіксований розподіл крутного моменту між передньою та задньою осями. Привід Fendt VarioDrive дає змогу регулювати це значення.

Fendt 1000 Vario має надпотужну гідравлічну систему з двома високоефективними гідравлічними контурами. Два незалежних аксіально-поршневих насоси за необхідності здатні забезпечити різні витрати в обох контурах.

«Кілька днів ми випробовували Fendt 1000 Vario в наших польових умовах і, що не менш важливо, з нашим обладнанням, – розповідає Есбен Нілсен, головний інженер ТОВ «Агро ЛВ Лімітед». – Тому можемо порівняти його роботу з іншими наявними у нас тракторами аналогічної потужності, які мають гусеничний привід, – Challenger та Case. Звісно, ми й надалі будемо випробовувати його ще впродовж 200 мотогодин, відповідно до наших домовленостей. Втім, попередні висновки вже є. Машина дійсно дуже компактна, потужна і головне – економічна порівняно з іншими 500-сильними тракторами. Поза сумнівом, у Fendt 1000 Vario велике майбутнє».

“Випробування Fendt 1000 Vario в наших умовах – це чудова нагода порівняти його з іншими наявними у нас тракторами”, – Есбен Нілсен

На демонстрацію трактора також був запрошений Хуберт Мартін – професійний демонстратор тракторів у компанії AGCO. З його слів, машина дійсно заслуговує на увагу і якнайкраще підходить для великих полів. Доказом тому є значний відсоток продажів Fendt 1000 Vario у США та Латинській Америці. Втім, і в Україні є чимало прихильників цього велетня.

«Вже сьогодні у нас є кілька клієнтів в Україні, які придбали цю машину, – говорить Антон Костирко. – Перша з них надійшла в одне з господарств Київської області. Загалом же у світі з моменту представлення нової серії в 2014 році вже продано і замовлено понад 600 одиниць Fendt 1000 Vario. А наробіток першого трактора, який експлуатується в Німеччині, становить понад 8 тисяч мотогодин».

Нам же залишається підтвердити, що Fendt 1000 Vario чудово впорався зі своїм завданням і успішно пройшов перше випробування в українських реаліях.

Сергій Кондратюк

Опубліковано в журналі “Агроном”, 2017